onsdag, februari 23, 2011

I måndags (21 feb) åkte vi till Andorra för att åka skidor. Det tog tre timmar att komma dit. Landskapet runt Pyrrineerna är helt underbart! Med fält, floder och ju högre upp man kommer, mer berg. 
 Vi hade verkligen en perfekt dag med lite lätt mulet, super fin snö med ett lagom lager ny snö. Och inte alls mycket folk. Inga lift köer alls och tomma backar. Just the way I love it! Jag körde vanliga skidor som jag lånade av en kompis och Jaume körde snowboard. 
 Sen efter lunch började det blåsa mer och mer så det blev jävligt kallt att sitta i stol liftarna. Och liftarna var inte korta, dom höll på i evighet. Backarna vart riktigt branta och väldigt långa. De blåa backarna kändes som röda och röda som svarta. Jag vågade inte mig på dom svarta för jag vill inte veta vad dom kändes som. 
Runt 15:30 gav vi upp och åkte hem igen. Sjukt trötta i benen, med frusna näsor men glada! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar