måndag, december 06, 2010

Små terrorister har även de många namn.

USCH! Idag har inte vart en bra dag! Första dagen på "den där veckan". 
Kärt barn har många namn brukar det heta. Men jag tycker ofta att små terrorister har rätt så många dom med;
Lingonveckan, Besök från tant röd, kvinnoveckan, djävulsveckan, röda dagar...
Mått allmänt illa och haft huvudvärk hela dagen. 




Vi vart bjudna på födelsedagsfest idag för en kompis. Det var verkligen jätte mysigt och trevligt med pinxos tävling (pinxos = klassiska tapas från Baskien, Google it!) då min och Jaumes pinxo "svenska köttbullar" vann priset för mest internationella pintxo. Sen vart det en mega maffig choklad tårta till efterrätt. 
Jag gick hem vid åtta tiden för då hade min huvudvärk och magont tagit överhanden. Nu efter lite ibruprofen känns det lite bättre. 
Nu ska jag försöka med det omöjliga och hitta något bra på TV, annars får det bli en bok. 





Lite bilder på pinxos från San Sebastian i Baskien från sommaren 2009 när jag och Jaume var där. Mums! 


1a bilden: Friterade räkor och fisk på spett, jamón serrano och ost, brieost och anjovis, friterade potatis med räka.


2a bilden: Brieost med knaper stekt bacon och riven smältost. (kaloribomb) 


3e bilden: Öl, jamón serrano med anjovis
och någon röra innuti, rökt lax med räka
och någon röra. 


4e bilden: risotto med svamp, entrecote med räka och rödvin sås.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar